Fredag och ledig :)

 
Dagen började med en kopp kaffe tillsammans med Petra här hos mig. Slö kollade tv och sedan for vi iväg på en morgonpromenad med hundarna. Gick en timme ungefär. Passligt så att Dexter hölldes lugn i ett par timmar. 
Så medan Dexter gav mig lite lugn och ro och Dandy lekte för sig själv fick jag äntligen sökt in till skolan som börjar i Januari. Skulle skriva ett par mail också men kom aldrig så långt, gick i duschen istället och drog iväg till hundparken. Hade träff med en jobbkompis och dessutom råkade där vara en dam med två bordercollies och en blandras. Så Dexter har värkligen sprungit av sig :) Stod där med hundarna i en och en halv timme. Dandu fick tyvärr bli hemma och vänta. Men det var bra, för det skulle inte ha blivit till någonting så många hanar som där var.  Då vi kom hem igen var det först vattenskålen som lockade Dexter. Sedan la han sig raklång på golvet.
Hade tråkigt några timmar sen, medan jag väntade på att Petra skulle sluta jobbet. Åkte hem till henne först och sedan hem till mitt. Chillade en stund innan vi bestämde oss att ta en kort länk, som under vägen förvandlades till en lång länk. En och en halv timme traskade vi på. 
Så jag har en bra dag bakom mig, även fast jag inte fick gjort så mycket jag hade tänkt. Men hundarna har fått motion och är trötta och nöjda. Det är huvudsaken för mig. Det var min mening med den här lediga dagen, att de skulle få en bra dag med massor av uppmärksamhet och bra med aktivering :)
Nu borda jag sova. Tidig väckning imorgon, skall befinna mig på jobb klockan sju. Så skulle vi ut och äta med flickorna imorgon <3 Och så måste jag hitta på något med doggsen :) Så nu säger jag gonatt :**
 
 
Gammal bild :)
 
 
Dexter bara några veckor gammal. Han sover fortfarande sådär ibland <3

Kommentera här: